AP NEWS
Related topics

Jury Rejects Lawsuit Over Talk Show Segment

December 3, 1993

ANN ARBOR, Mich. (AP) _ A jury Thursday rejected a lawsuit that accused Sally Jessy Raphael and her talk show of invading the privacy of a Church of Scientology member who was secretly taped.

The Circuit Court lawsuit sought $72 million for Dorothy Dickerson, saying her comments broadcast on the show in 1991 made her look foolish.

Two of Dickerson’s daughters appeared on the show, saying the church brainwashed their mother. One of the daughters secretly recorded a conversation with her mother. Dickerson, 61, was heard on the show saying she makes only $5,000 a year and loves washing dishes for the church.

Raphael testified last month that the lawsuit was an attempt by the Church of Scientology to silence media critics.

She also testified that her producers handled the tape and she had nothing to do with its production. The producers invited both Dickerson and other Scientologists to be on the show, but they declined, she said.

AP RADIO
Update hourly