Related topics

Directors of Romania’s public TV station resign

December 10, 2013

BUCHAREST, Romania (AP) — Romania’s Parliament has rejected the annual report of the country’s public television station, leading to the resignation of its board of directors.

Tuesday’s legislative vote of 262 to 21, with 10 abstentions, came after TVR station was criticized for its debts, poor management and lack of political independence.

The vote left the 13-member board no choice but to resign, and the station’s chief executive officer, Claudiu Saftoiu, apparently anticipated Parliament’s decision because he quit just before it acted.

TVR, which was founded in 1956, has five TV channels across Romania and a sixth that broadcasts abroad. It has been trying to reduce its debt for several years and has cut its staff from 3,150 employees to 2,450 in 2013.

TVR currently has a deficit of 147 million lei (34 million euros), 9.5 percent less than last year.

Update hourly