AP NEWS
Related topics

Tabloid publicist quits over Diana pictures

September 5, 1997

NEW YORK (AP) _ The chief spokeswoman for Globe Communications Inc. has resigned, saying the tabloid newspaper was initially undecided over whether to use photos of Princess Diana’s death.

Terry Raskyn called that ``the final straw.″

Dan Schwartz, Globe’s editorial director, disputed her account.

Raskyn, who became vice president of development and strategic planning at Globe three years ago, said Thursday she quit Wednesday because ``the death pictures were not disavowed immediately.″

The weekly newspaper went to press Tuesday and did not publish any photos of the crash. Raskyn said she did not know until then what the paper would do and had been unable to answer reporters seeking comment.

Schwartz responded, ``We disagree with her version of events.″

``She was in no way part of any decision-making process regarding the purchase of Di crash photos and is totally unaware of the decision-making within the news-gathering process of the corporation,″ Schwartz said.

Raskyn has been an editor at WCBS Radio News in New York and a news writer at ABC’s ``Good Morning America.″

She said her uncle, Michael Rosenbloom, owns Globe Communications; the company would not immediately comment.

The Boca Raton, Fla.,-based Globe has a circulation of about 1 million copies each week, second to the National Enquirer among supermarket tabloids.

AP RADIO
Update hourly