Undated (AP) _ A summary of developments in the news industry for the week of Nov. 28 -Dec. 5: San Francisco Unions Set Deadline to Solve Post-Strike Issues

SAN FRANCISCO (AP) - Union leaders at San Francisco's major daily newspapers have set a Dec. 7 deadline to solve problems stemming from the agreement that ended last month's 12-day strike.

The Conference of Newspaper Unions, the umbrella organization for the unions, said all alternatives will be tried before another strike is contemplated.

Management has made changes since the strike ended Nov. 12 that ''have been fueled by a desire for retribution,'' the conference said in a statement issued after a meeting Nov. 29 with Mayor Frank Jordan.

Among other things, the unions complained that the San Francisco Chronicle and the San Francisco Examiner failed to return job assignments to pre-strike levels. The unions want this changed before 5 p.m. Dec. 7, when they will meet to weigh options.

Doug Cuthbertson, head of the conference that represents 2,600 union members, played down the possibility that the strike would start again.

''Throughout the plants there seems to be an unsettled feeling that the strike is going to be resumed,'' Cuthbertson said. He said all eight unions in the conference would exhaust all alternatives ''to get these problems solved.''

The management of the San Francisco Newspaper Agency, which handles advertising, printing and circulation for the two papers, did not attend the meeting with Jordan.

The wording of the contract was exact and the union leaders ''knew what they were doing'' when they accepted it, company spokesman Dean Church said Dec. 1.

''Nothing has changed,'' he said.

--- Newspaper, Guild in St. Louis Reach Tentative Agreement

ST. LOUIS (AP) - The St. Louis Post-Dispatch and the union representing its newsroom employees reached a tentative agreement on a new eight-year contract.

Employees represented by the St. Louis Newspaper Guild had been working without a contract since a three-year pact expired in March 1993. The new contract would expire in January 2003.

The proposal, agreed upon Dec. 1, still must be approved by the Guild's executive committee and its membership. A membership meeting is scheduled Dec. 11.

Publisher Nicholas Penniman declined to release specifics of the company's proposal. But a Guild flyer passed among employees said it called for yearly wage increases or bonuses, including $25 a week the first year and a $1,000 signing bonus. It also guarantees job security through the life of the contract.

''We can live with it for the next eight years,'' Penniman said. ''I think it really gives us an opportunity to get on with our business and that's the most important thing.''

Guild vice president Tim O'Neil called the proposal ''reasonable if not entirely satisfactory.''

''We made some compromises but we protected the jobs of all existing employees for eight years. After a standoff of almost two years I think both sides realized it was time to find a middle ground.''

The Guild represents 525 employees in the newsroom and business, advertising and circulation offices.

--- Post-Tribune Loses Appeal in Suit Against Gary Police Department

INDIANAPOLIS (AP) - Police departments are not required to make public the street address where a rape occurred when doing so would identify the victim, the Indiana Supreme Court ruled.

The unanimous decision Nov. 28 by the five-member high court reversed an appeals court decision requiring the Gary police department to reveal specific addresses in a series of home rape attacks.

''I think it's pretty chilling for newspapers across the state of Indiana if other (police) departments decided to take this approach,'' said William W. Sutton Jr., editor and vice president of the Post-Tribune of Gary, which went to court after city police refused to disclose the information.

The newspaper had sought the addresses with the intention of publishing a map indicating the neighborhood where a suspected serial rapist had struck during June and July 1993. Five of the six victims were attacked in their homes.

Sutton said the newspaper has a policy against identifying rape victims and never intended to publish their names or addresses.

Police refusals to identify where the attacks had occurred had fanned widespread fear, he said. ''They had the whole city worried.''

''Obviously we're very disappointed,'' said Timothy G. Kline, an attorney for the newspaper. The court's decision gives police departments more latitude to withhold such information than lawmakers intended, he said.

Justice Richard M. Givan, writing for the court, noted that state law requires police departments to maintain public records that include the ''location of occurrence'' of crimes. The General Assembly also intended to protect the identity of rape victims, allowing police to withhold the names and ages, Givan wrote.

''In fact, to release the exact address would be tantamount to naming the victim and thus defeat the intent of the Legislature,'' Givan wrote.

--- Minnesota Supreme Court Lets $676,000 Libel Award Stand

ST. PAUL, Minn. (AP) - The Minnesota Supreme Court let stand a $676,000 libel award against a newspaper that reported a public works supervisor arranged to have the road to his house paved.

The Duluth News-Tribune reported in August 1989 that Richard LeDoux ordered a crew to pave a road where he owned the only house. A subsequent city investigation called the improvements ''highly unusual'' and said LeDoux's actions ''created the appearance of impropriety.''

''The Minnesota media are now stuck with what is certainly one of the worst libel decisions in nearly 30 years,'' Minnesota Newspaper Association attorney Mark Anfinson said Nov. 28. ''In the future, you're going to lose a lot of reporting on public employees who have lots of managerial responsibilities and lots of authority to spend public money.''

LeDoux disagreed.

''The message to the media is that they should make sure that what they print is truthful. In this case, they did not,'' he said.

LeDoux claimed two news stories and two editorials were libelous. He was awarded $676,000, the largest libel judgment upheld in state history.

He objected to the use of the word ''paved,'' when technically city crews put new asphalt shavings on the road. He also objected to an editorial that said he showed ''wanton disregard of the public trust.''

The newspaper argued that the stories were substantially correct, the editorials were protected as opinion under the First Amendment and that LeDoux was a public figure.

As a public figure, he would have to prove any inaccuracies were published with ''actual malice.''

A jury ruled last year that LeDoux was a private figure and that statements in the stories and editorials were ''provable as false.''

News-Tribune attorney Paul Hannah said he was surprised the state Supreme Court would not want to review who qualifies as a public figure or what constitutes protected opinion. The court denied a petition for further review on Nov. 16. Judge Drops Misdemeanor Charge Against Bakersfield Photographer

BAKERSFIELD, Calif. (AP) - A judge dismissed a misdemeanor charge against a newspaper photographer arrested while trying to take pictures of a drowning victim.

Judge Charles Pfister said Dec. 1 a trial would create a chilling effect on the First Amendment. Pfister ruled that John Harte, 36, should not be tried merely for asserting his right to take photos of the drowning.

Harte, a 14-year veteran of The Bakersfield Californian, refused to leave a canal area where rescue workers were trying to recover the body of a 9-year- old boy in July. Harte was charged with interfering with police and faced a one-year jail sentence if convicted.

''He made a wonderful ruling,'' Harte said. ''The sheriff and the district attorney have a lot of power in the county, but the judge's ruling clearly means they don't have the power to impose censorship.''

Deputy District Attorney Stephanie Arnold called the ruling factually incorrect and legally wrong, but she would not elaborate. She said prosecutors will appeal the dismissal.

In his three-page ruling, Pfister wrote that the arresting officers violated Harte's right to be at the drowning scene. He added that if the case had gone to trial and Harte were found guilty he would have overturned the conviction.

Prosecutors had argued that journalists should not receive access if there is an emergency at an accident or disaster scene. Pfister said that by the time of Harte's arrest it was apparent that the child was dead.

--- Tennessee Appeals Court Reverses Photo Ban

SEVIERVILLE, Tenn. (AP) - The Tennessee Court of Appeals has reversed a judge's order barring The Mountain Press in Sevierville from publishing a photograph the newspaper said it never intended to print in the first place.

The photograph was of 20 high school students attending a makeshift alternative class on Feb. 25 as punishment for drinking alcohol on a Spanish Club field trip to Cancun, Mexico.

Judge William R. Holt Jr. ruled in March at the request of the Sevier County School Board that printing the photo would violate the students' confidentiality.

The Mountain Press appealed, not so it could run the picture, but ''to defend free speech and freedom of the press,'' the morning daily said in an editorial Dec. 2.

The appeals court unanimously dismissed Holt's decision and remanded it back to the trial judge for any further action.

''Now we are free to run the picture,'' the newspaper said. ''If we were ever going to run it, it would be in this issue. We are sticking to our promise. It will not run.''

School superintendent Jack Parton said the school system may appeal. In its editorial, the newspaper said, ''It's time to let the matter drop.''

--- Omaha World-Herald Buys California Paper

OMAHA, Neb. (AP) - The Omaha World-Herald Co. has purchased The Stockton (Calif.) Record from Gannett Co. for about $75 million cash.

The Record, a morning daily, becomes the second-largest newspaper owned by the company, according to John Gottschalk, World-Herald president and chief executive officer.

The flagship World-Herald publishes morning and evening editions. It had a paid average circulation of 242,458 daily and 303,458 on Sundays in October, according to Audit Bureau of Circulation's figures.

The Record has a circulation of about 53,170 daily and 59,524 on Sundays.

The employee-owned World-Herald company owns five other daily newspapers: the Columbus Telegram and Kearney Hub in Nebraska, Brookings Register and Huron Plainsman in South Dakota and the Carlsbad (N.M.) Current-Argus.

Terry Kroeger, 32, was named president, chief executive officer and publisher of the Record. He had been president of World Newspapers Inc., the holding company for the World-Herald's newspapers outside Omaha. Kroeger will replace Virgil Smith, who will remain with Gannett.

A successor for Kroeger will be named later, Gottschalk said.

--- Gray Communications Buys Gwinnett County Paper

LAWRENCEVILLE, Ga. (AP) - The publisher of The Albany Herald has signed a deal to buy the Gwinnett Post-Tribune, its second purchase on metro Atlanta's east side. No terms were disclosed.

The Post-Tribune is a three-times-a-week, 15,000-circulation paper owned by Still Publishing Inc. David Still, general manager of the Post-Tribune, said Dec. 1 the paper and Gray Communications agreed recently on a purchase arrangement. The paper would be published five days a week under Gray.

Gray, which owns the Albany paper, already owns the Rockdale Citizen, which publishes five days a week. Gray president and CEO John Williams said the Gwinnett paper will be printed at the same plant where the 11,000-circulation Rockdale Citizen is printed.

Dennis Berry, publisher of The Journal-Constitution, said Gray's second purchase in suburban Atlanta might lead The Journal-Constitution to speed up plans for specially zoned advertising in Gwinnett County.

Of the purchase, he said, ''In terms of major impact it's not like The New York Times attempting to take over north metro Atlanta.''

The Gwinnett Daily News, purchased by The New York Times, folded in 1992 after a few years of competition with The Journal-Constitution. Cox Enterprises, which owns The Journal-Constitution, bought the Daily News' assets, including its presses and building.

--- NY Daily News To Build New Printing Facility in Jersey City

JERSEY CITY, N.J. (AP) - The New York Daily News broke ground for a $150 million printing facility at a former bleach factory.

The Daily News will raze a portion of the factory and spend $30 million to build a 410,000-square-foot four-color printing plant, scheduled to open in December 1995. An additional $120 million will be spent equipping the site. The facility will eventually employ 1,300 workers.

The Jersey Journal reported that the state Economic Development Authority and city officials had put together an incentive package to lure the Daily News' printing operations from New York.

Grants of $18.7 million and possibly millions more in loans will pay for the training of workers, cover debt service on the paper's initial investment and help with the purchase of equipment, the Journal reported.

--- NCAA Committee Decides Not to Withhold Tournament Credentials

NEW YORK (AP) - The NCAA Division I Men's Basketball Committee said it wouldn't attempt to withhold tournament credentials from newspapers that publish daily betting lines on college games.

''We thought we would be on firm legal ground if we did it, but we decided we didn't want to take away from the event and the focus from the student- athletes,'' Bob Frederick, athletic director at Kansas and chairman of the nine-member committee, said Nov. 30.

''After meeting with members of the Associated Press Sports Editors and the United States Basketball Writers Association, we thought we would attack the problem from a different direction. They have pledged to cooperate,'' he said.

The committee acknowledged last month that it was exploring the possibility of denying credentials to publications that carry point spreads involving college sports.

Several newspapers, news agencies, including The Associated Press, and organizations such as APSE wrote letters to the NCAA protesting any attempt to censor content.

''We are glad they dropped this misguided proposal that would infringe on the rights of newspapers,'' said Paul Anger, executive sports editor of the Miami Herald and president of APSE. ''We are comfortable with them heightening awareness. To the extent where we can make our membership aware of the crime and the dangers, we will do that.''

Anger said the colleges need to attack the problem of gambling on campus with means available to them, such as education and enforcement.

Frederick said the problem has increased in recent years.

The committee met in New York after inspecting the arena at the New Jersey Meadowlands, which will host the 1996 Final Four.

--- 10 Immigrant Journalists Killed in U.S. Since 1981

WASHINGTON (AP) - Ten immigrant journalists have been murdered in the United States since 1981 for covering news that disturbed political factions from their native countries, according to a report by a private group.

The deaths noted by the Committee to Protect Journalists included five Vietnamese newspaper and magazine journalists, three Haitian radio hosts who supported President Jean-Bertrand Aristide, a Chinese-American reporter in California and a Cuban-American publisher in New York.

Of those cases, only two have been solved, mostly because of pressure from the ethnic communities where they worked, according to the Nov. 30 report, ''Silenced: The Unsolved Murders of Immigrant Journalists in the United States.''

''The purpose of this report here is not to consider these unresolved cases closed but to underline that they remain open,'' William Orme, the committee's executive director, said.

He released a letter to Attorney General Janet Reno asking her to create a national task force, led by the FBI, to try to solve the killings. The letter, signed by more than 25 human rights and journalism groups, asks the FBI to coordinate efforts with local and state authorities where the murders occurred.

The committee began investigating journalists' deaths in the United States after the killing in 1992 of Manuel de Dios Unanue, a free-lance journalist, author and former editor in chief of El Diario-La Prensa, a New York-based Spanish-language daily.

De Dios, 48, was assassinated by a hitman allegedly hired by Colombia's Cali cocaine cartel to stop his reporting on the drug trade. The killer, Wilson Alejandro Mejia-Velez, was sentenced last March to life without parole.

Orme said that as a result of that case, the committee began receiving calls from reporters seeking background on other journalists killed in the United States. The committee compiles an annual report on attacks on the press abroad but had never done similar research in the United States, he said. BROADCASTING: NBC Wants FCC to 'Level the Playing Field' with Rival Fox

WASHINGTON (AP) - NBC filed a petition with the Federal Communications Commission seeking to make it easier for media companies to secure financing from foreign investors. The network said it wasn't seeking an infusion of foreign money but wanted to ''level the playing field'' with rival Fox.

NBC said it asked the federal agency Nov. 30 to ''either enforce the rules on the books or change them to allow everyone the benefit,'' NBC senior vice president and general counsel Richard Cotton said.

The rules involved limit a foreign company or individual from owning more than 25 percent of a broadcast station.

If the agency decides to give rival Fox a waiver from such restrictions, Cotton said, all broadcast companies should be allowed waivers.

A proceeding under way at the FCC will determine whether Fox's acquisition of six TV stations that made up the foundation of the network violated foreign ownership limits.

The FCC approved the acquisition of those stations from Metromedia Inc. in 1986. The stations are in Washington, New York, Los Angeles, Chicago, Dallas and Houston.

The NBC petition builds on a complaint filed earlier this year by the National Association for the Advancement of Colored People, which asserted that Fox violated federal foreign ownership restrictions.

The NAACP claimed that Fox masked its true corporate structure and that its foreign ownership denied opportunities to U.S. minorities. The FCC has said since May that a ruling is imminent.

According to Fox disclosures to the FCC this summer, all but 1 percent of the $600 million used to purchase the stations was put up by News Corp., which is based in Australia.

News Corp. Chairman Rupert Murdoch, who became a U.S. citizen to buy the stations, owns stock representing 76 percent of the voting rights of Fox Television. The remaining 24 percent is held by News Corp.

The key question facing the FCC is who owns the stations - Murdoch or News Corp.

Preston Padden, Fox Broadcasting Co.'s president of network distribution, said it doesn't matter because Murdoch controls News Corp. ''It all leads back to a U.S. citizen - Rupert Murdoch,'' he said.

''We don't have a waiver. We haven't asked for a waiver. We don't intend to ask for a waiver. We don't need a waiver,'' Padden said.

The ownership of Fox stations complies with the restrictions, Padden said.

NBC's filing is an attempt to sabotage a competitor, Padden asserted.

NBC said that if the FCC determines that Fox violated foreign ownership limits, Fox should not receive a waiver from the restrictions unless competitors are also allowed waivers.

Cotton said NBC's petition is not motivated by a desire to get an infusion of foreign capital, but to ''level the playing field,'' between NBC and Fox.

The filing comes as ABC, CBS and NBC face heated competition from the cable industry as well as from Fox.

Two months ago, NBC attempted to block Fox from taking away an affiliate in Wisconsin, a move that cast doubt on three other TV station purchases Fox intends to make.

Several weeks ago, NBC filed a similar complaint against several other stations involved in an acquisition deal with Fox partner Savoy Pictures Entertainment Inc.

--- Viacom to Buy Boston TV Station for $100 Million

NEW YORK (AP) - Viacom Inc. agreed to buy Boston television station WSBK for about $100 million and said the station would become an affiliate of its planned broadcast TV network.

The station is being sold by the television division of New World Communications Group Inc., based in New York.

The deal is subject to regulatory approval.

Viacom said Nov. 30 the deal is part of continuing efforts to replace its network-affiliated stations with independent stations that can then be aligned with its United Paramount network, which is to be launched Jan. 16.

The network now has a total of 94 affiliates, which means it will be available to 76 percent of U.S. television households, network president Lucie Salhany said Nov. 30.

New World has been trying to include more VHF stations - those operating on channels 2 through 13 - in its station group.

UHF stations are those on channels 14 and higher. Their signals are typically weaker and reach a smaller portion of the market than those on the VHF band. New World owns 11 stations including WSBK.

New World put WSBK, a UHF station, up for sale in the spring.

New York-based Viacom owns a dozen TV stations, including eight now affiliated with the NBC, CBS and Fox networks.

It has announced plans to sell the three Fox-affiliated stations and reportedly is in talks to sell the five affiliated with NBC and CBS.

Viacom has also announced deals to buy stations in Philadelphia and Miami.

New World, which is controlled by a Ronald Perelman-led investment company, set off a chain reaction of network affiliation switches this past May when it sold a 20 percent equity stake to the Fox network's parent company, News Corp.

As part of that $500 million deal, New World said it would switch all of its network-affiliated stations to Fox.

Viacom, controlled by chairman Sumner Redstone, owns the MTV and Nickelodeon cable networks, Paramount Pictures, Simon & Schuster Publishing and the Blockbuster video rental and music store chain.

--- Cigarette Company Is Looking for 'Deep Cough'

RICHMOND, Va. (AP) - Philip Morris Cos. has issued a barrage of subpoenas in an attempt to find the person it calls ''Deep Cough,'' the anonymous source who told ABC that cigarettes are spiked with extra nicotine to hook smokers.

The company has subpoenaed airlines and rental car, credit card and telephone companies, hoping to follow the trail of ABC reporters who worked on the ''Day One'' report about cigarette manufacturers.

Philip Morris denied spiking cigarettes and filed a $10 billion lawsuit against ABC this year in Richmond, site of the company's biggest cigarette plant. ABC has said it stands by its reporting.

Philip Morris said it hopes the reporters' travel and phone records will lead it to ''Deep Cough.''

ABC identified the source only as a former manager at R.J. Reynolds Tobacco Co., a Philip Morris competitor.

The company wants to question ABC's sources for its libel suit. The network has said it should not have to reveal its source, especially since others made essentially the same allegations on the record.

A judge will hear arguments Jan. 6 on whether ABC must disclose its sources and whether Philip Morris can enforce the subpoenas. Judge Blocks Showing Arraignments of 'Johns' on TV

BOSTON (AP) - A judge refused to allow the videotaping of 15 men alleged to be prostitutes' clients. Boston Mayor Thomas M. Menino wanted to videotape the court proceedings and televise them on one of the city's cable TV stations.

City officials invited reporters to attend what would have the first videotaping Nov. 29 - the arraignments of 15 men arrested the previous weekend in the city's Chinatown section. The men have not been convicted.

But Judge Mark Summerville would not allow it, telling city lawyers they should have given him more notice and must submit their reasons for videotaping in writing.

''If the only reason is to embarrass people, that's not a compelling reason as far as I'm concerned,'' Summerville said.

Menino admitted that embarrassment was the point of the videotaping.

''We want to embarrass them into not coming back to our city,'' he said. ''Prostitution is a major issue in the Chinatown area.''

City lawyers had approved the idea last August, and Summerville indicated he may allow videotaping if steps are taken to protect the accused. Closeups might be prohibited or a limit put on the number of cameras allowed in the courtroom.

Harvey Silverglate, a defense lawyer, denounced the videotaping idea and said ''johns'' are presumptively innocent.

--- Court: TV Station Did Not Libel Stockbroker

CINCINNATI (AP) - A Cincinnati television station did not libel a stockbroker when it reported his dealings with a charitable organization of nuns, a federal court ruled.

The 6th U.S. Circuit Court of Appeals decision Dec. 2 also affirmed the right of Ohio broadcasters to protect the identities of informants.

H. Garrett Frey claimed he was libeled on WLWT's 11 p.m. newscast on Dec. 12, 1989. Reporter Steve Forest quoted a source he did not identify as saying Frey had presented the Sisters of Charity's financial advisory committee with $440,000 in bonds bought for the group without the panel's consent.

Forest also reported that Frey may have bypassed the committee in buying the bonds.

Court records showed that the bonds were bought on May 6, 1986, and that Frey informed the panel the next day.

The bonds were from American Continental Corp., run by Charles Keating Jr. When Keating's financial holdings crumbled, the nuns lost their investment.

Frey claimed a colleague at his former firm, Queen City Securities, accidentally placed a purchase order for the bonds.

But the court ruled that Frey had ''presented no other evidence that the mistake occurred as he alleged. ... It was in fact a 'done deal' at the time it was presented to the investment committee.''

--- PERSONNEL: Feldman Named AP News Editor in Washington

WASHINGTON (AP) - Associated Press education writer Carole Feldman has been named news editor in Washington.

The appointment was announced Dec. 1 by Washington Chief of Bureau Jonathan Wolman.

Feldman, 41, is returning to a post she held for eight years, from 1984 through 1992. In 1993, she joined AP's special assignment team and then became national education writer.

She joined the AP in Newark, N.J., in 1976 and moved to Trenton in 1978, covering state government. She returned to Newark as news editor the following year and transferred to Washington in 1981.

Feldman, one of three news editors in Washington, succeeds Donna Cassata, who has joined the staff of Congressional Quarterly.

A New York native, Feldman has a bachelor's degree from Pennsylvania State University and a master's from Boston University. She also worked for the Kinston (N.C.) Daily Free Press and The Dispatch of Union City, N.J., which no longer publishes.

--- Johnson, Times Regional Newspaper Executive, Retires

TALLAHASSEE, Fla. (AP) - Ed Johnson, senior editor of The New York Times Regional Newspapers and a veteran Florida news executive, will take early retirement at the beginning of next year.

Johnson, 63, will continue working with the newspaper group as a consultant in charge of the minority intern program.

Johnson worked for 24 years as executive editor of The Gainesville Sun before being named senior editor for the newspaper group in 1987. He was twice selected as a Pulitzer juror.

Lloyd Dunkelberger, a correspondent in the Tallahassee bureau for 11 years, will hold the new position of bureau chief.

Dunkelberger, 40, worked as a reporter for the Ocala-Star Banner before joining the staff of The Ledger in Lakeland in 1979. He became assistant city editor in 1982 and the following year moved to the Tallahassee bureau.

--- Teutsch Named Managing Editor at Hartford Courant

HARTFORD, Conn. (AP) - Clifford L. Teutsch, assistant managing editor- nights since 1991, was named managing editor of The Hartford Courant. Teutsch, 44, has been a reporter and editor at the Courant for 14 years.

Teutsch's predecessor, David S. Barrett, was promoted to editor and vice president of the paper last month.

--- Moyer Named Executive Editor of Fresno Bee

FRESNO, Calif. (AP) - Keith Moyer, a veteran newsman in New York and Florida, has been appointed executive editor of The Fresno Bee.

Moyer, 42, is vice president for news with the Democrat and Chronicle and Times-Union in Rochester, N.Y. He began his career as a reporter at The Ledger in Lakeland, Fla., in 1977, became assistant city editor the next year, then worked as features editor and special projects editor at the News-Press in Fort Myers, Fla.

Moyer moved on to features editor at Rochester, managing editor at Gannett Westchester Newspapers in White Plains, N.Y., executive editor in Fort Myers and editor and vice president of the Arkansas Gazette.

In Fresno, he will fill a post that has been vacant for more than a year. DEATHS: Julian DeVries

PHOENIX (AP) - Julian DeVries, medical writer and editor for The Arizona Republic for 35 years, died Nov. 30. He was 89.

DeVries joined the The Phoenix Gazette, the Republic's sister newspaper, in 1947. In 1948, he became an editorial writer for both papers, which then had a combined editorial staff.

When the staff was divided, DeVries went to the Republic, where he edited the editorial and op-ed pages. He served as medical editor from 1972 to 1983.

He is survived by a sister. James V. Foster

PONTIAC, Ill. (AP) - James V. Foster, publisher of The Daily Leader, died Nov. 30. He was 50.

Before becoming publisher of the Leader in 1992, Foster was publisher of the Daily Ledger of Canton, Ill. He also worked for The Des Moines (Iowa) Register from 1977-85 and owned a weekly newspaper in Webster City, Iowa.

Foster is survived by his wife, three sons, four brothers and two sisters. Abe Goldblatt

PORTSMOUTH, Va. (AP) - Abe Goldblatt, a sports writer for The Virginian- Pilot for 63 years, died Nov. 26. He was 79.

Goldblatt began covering high school sports for the Norfolk newspaper as a stringer in 1931, two years before he graduated from high school. He became a full-time reporter in 1933.

He retired in 1980, but continued to work as a correspondent. In 1993, he was named Sportsman of the Year by the Norfolk Sports Club, the only sports writer so honored.

He is survived by his wife, four children and a brother. Nora Hampton

OAKLAND, Calif. (AP) - Nora Hampton, a former reporter for The Oakland Tribune who was nominated for a Pulitzer Prize for her first-hand account of an airline hijacking, died Nov. 25. She was 82.

Hampton began her career as a reporter in Texas and later worked for United Press International. She joined the Tribune in the 1960s and created a new fashion section for the newspaper.

In 1969, while on a flight from Oakland to New York, her plane was hijacked and forced to land in Cuba. Upon her return to the United States, she refused to talk to the FBI until she had telephoned a story to the Tribune.

Survivors include her husband and a son. Kevin Kelly

BOSTON (AP) - Kevin Kelly, theater critic for The Boston Globe for 32 years, died Nov. 28. He was 64.

In 1948, while a high school student, he won a Globe writing contest that included a summer job at the newspaper where he met theater critic Cyrus Durgin. He returned to the Globe in 1958 as an assistant to Durgin.

Kelly became chief critic after Durgin died in 1962.

In 1991, Kelly received the George Jean Nathan Award, given by the English departments of Cornell, Yale and Princeton universities for drama criticism.

Kelly wrote ''One Singular Sensation,'' a biography of playwright and director Michael Bennett, who created ''A Chorus Line.''

Survivors include a brother and a longtime partner. Frank Taylor

FARMINGTON, Minn. (AP) - Frank Taylor, who covered Congress for The Associated Press from 1945 until 1965, died Nov. 12. He was 94.

Taylor graduated from Clemson University in 1922 and shortly thereafter began working as a reporter for the AP in Richmond, Va.

In 1945, he moved to Washington, where Taylor covered the House until he retired in 1965. He was commended by the House for his fair reporting.

Survivors include a daughter, a son and two sisters.

--- NEWS FROM EVERYWHERE: The Medical College of Ohio's oldest building will be renamed to honor the late Paul Block Jr., former publisher of The Blade in Toledo who started an editorial campaign in the early 1960s that led to the college's creation. The building will be called the Paul Block Jr. Health Science Building. ... The Dallas Morning News has added a weekly Saturday religion section featuring stories, features and regular columns. ... In Sioux City, Iowa, relatives of a 91-year-old woman with Alzheimer's disease said a 10-year-old newspaper carrier saved her life. Anna Simpson had wandered outside her home and fallen during a snowstorm. Matthew Muller, a carrier for the Sioux City Journal, saw Simpson shortly after 5 a.m. in her driveway and alerted neighbors.

End Industry News Advisory